Zorganizuj szkolne wydarzenie z efektem WOW! 😀🤩 Czy zdarzyło Ci się uczestniczyć w szkolnym evencie,… 📌 który angażował całą społeczność szkolną? 📌 w którym każdy uczeń aktywnie uczestniczył działając dla dobra klasy? 📌 w którym każdy uczeń aktywnie uczestniczył działając dla dobra klasy? 📌 w czasie którego uczniowie rzeczywiście wykorzystali swój potencjał intelektualny i umiejętności społeczne? 📌 który wywoływał same pozytywne emocje?
Jeśli nie, to koniecznie zafunduj takie doświadczenie uczniom swojej szkoły! 😀 Poznaj „Wiosenne Igrzyska Europejskie” 🌺🏆
W 75-stronicowym e-booku znajduje się:
• Instrukcja, jak przeprowadzić Igrzyska • Zestaw startowy dla klas obejmujący 10 różnorodnych zadań • Plakat informujący o wydarzeniu • Informacja o konkursie dla dyrekcji i nauczycieli • Materiały do rozwieszenia w szkole (flagi, obiekty europejskich budowli) • Klucz odpowiedzi do zadań • Plakat z wynikami konkursu • Checklista, która ułatwi Ci czynności organizacyjne
Cechy konkursu
• Angażuje całą szkolną społeczność • Przeznaczony jest dla uczniów szkół średnich, a także 7-8-klasistów SP • Łatwy do przeprowadzenia • Świetnie nadaje się jako aktywność na pierwszy dzień wiosny • Może być dobrym punktem w realizacji planu rozwoju zawodowego
Zobacz, jak przeprowadzić Igrzyska
Dzień Igrzysk jest przewidziany na 21. marca, tj. na pierwszy dzień wiosny. Ale oczywiście, możesz ten event przeprowadzić w dowolnym dogodnym dniu. W Igrzyskach bierze udział cała społeczność szkolna. Jednakże jeśli uczysz w szkole podstawowej, to radzę zaangażować w to wydarzenie jedynie klasy siódme i ósme. Dla młodszych roczników zawody te mogą okazać się za trudne.
Na kilka dni przed Igrzyskami powieś w widocznym miejscu plakat informujący o tym wydarzeniu.
Najlepiej w dzień Igrzysk rozwieś na drzwiach sal lekcyjnych lub ścianach korytarzy flagi i plakaty z obiektami (wszystkie plakaty dotyczące tego samego obiektu powinny wisieć kolejno zgrupowane obok siebie). Chodzi o to, żeby uczniowie mieli jak najmniej czasu, żeby się z nimi wcześniej zapoznać.
Igrzyska mają trwać tylko jedną godzinę lekcyjną. I ani minuty dłużej. Ten limit czasowy zmobilizuje uczniów do aktywnego działania. 😉
Jeśli klasy mają w czasie Igrzysk podział na grupy (językowe, przedmiotowe itp.) należy je na ten czas połączyć w całość. Uwolnimy w ten sposób jednego nauczyciela, który pomoże nam przy Wyzwaniu, lub będzie dyżurował na korytarzu.
Na wyznaczonej godzinie lekcyjnej wręcz nauczycielom udającym się na lekcję zestawy startowe z instrukcją, którą należy przekazać klasie. Uczul nauczycieli, żeby niezwłocznie udali się do swoich klas.
Gdy uczniowie odczytają instrukcję zadzieje się coś wspaniałego: wszyscy uczniowie zaangażują się w działanie, bo tylko wspólnymi siłami będą w stanie wykonać jak najwięcej zadań w wyznaczonym czasie.
Igrzyska odbywają się na terenie całej szkoły, dlatego też uczniowie mogą przemieszczać się w czasie ich trwania po budynku.
W trakcie Igrzysk uczniowie mogą korzystać z wszelakich pomocy naukowych i urządzeń elektronicznych. Zadania skonstruowane są tak, że uczniowie i tak będą musieli się nieźle nagłowić. AI absolutnie nie załatwi za nich sprawy. 😉
Uczniowie mają czas do końca lekcji, żeby oddać koperty z możliwie wieloma rozwiązanymi zadaniami do pokoju nauczycielskiego. Po upłynięciu czasu koperty nie powinny być przyjmowane.
Nie obędzie się bez zaangażowania kilku nauczycieli: 3 do elementów Wyzwania i kilku do nadzorowania sytuacji na korytarzach.
Jeśli masz pytania, napisz do mnie na kontakt@niemieckizfraumilberg.pl
Ta strona wykorzystuje do działania pliki cookie. Możesz zmienić ustawienia akceptacji plików cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z tej strony akceptujesz postanowienia Polityki Prywatności.